Elektromos autó

Elektromos autó
5 (100%) 1 Szavazat

Elektromos autó

Átlagembereknek:

Nissan Leaf

Benne van a korban. Nem mai csirke már a Nissan Leaf, hiszen 2010-ben jelent meg, és nyerte el rögtön a 2011-es Év Autója címet. Azóta két frissítést is megért. Az elsővel 199 kilométeresre nőtt a hatótávja, a másodikkal, tavaly ősszel leginkább egy új opciót, a 30 kWh-s akku rendelhetőségét kapta. A korábbival egyező méretű (így csereszabatos) akkumulátorral 250 kilométerre nőtt az elvi hatótáv. Ez már olyan érték, ami még a töltőkkel, gyorstöltőkkel még mindig nem kellően eleresztett hazánkban is teljes használhatóságot ígér. Igazából utóbbi, a teljes értékű használhatóság a Leaf legfőbb ütőkártyája.

Ár/érték arányban erős. Még nem egy prémiumautó, de már nem is egy minimálautó, ahogyan a nála olcsóbbak. Így tehát  a Leaf a legolcsóbb kompakt méretű villanyautó. Belehuppanva valóban egy korrekt járgányban érezzük magunkat. Még úgy is, hogy az utastéri műanyagok kivétel nélkül kemények, de nem árt tudni, hogy ennek környezetvédelmi okai vannak: a puha plasztikok lassabban bomlanak le. Az ülések − ha nem is kényeztetően, de hosszú távon is − kényelmesek. A helykínálatra nem lehet panasz, az utastér ötszemélyes, a hátsó középső hely a kategóriában megszokott módon korlátozott, lábterében egy kicsit annál jobban is. A szélső helyeken azonban meglepően nagy a lábtér.

Mennyi az annyi? A legfontosabb kérdés persze a hatótáv. Megvan-e a 250 kilométeres érték? Országúton autózva biztosan, városi, illetve autópályás autózással azonban nincs, csak kb. 200 kilométernyi. Egy töltéssel, a teszthét egyetlen teljes akkutöltésével 216 kilométeres hatótávot kaptunk, amit autópályán 100-110 km/órás tempóval simán tartott is a Leaf. A töltésszám viszont megmutatja: ezt a Leafet már nem kell túl sűrűn töltőre rakni. Óriási előny, hogy van lehetőség CHAdeMO gyorstöltésre. Igaz, ekkora akkunál a 30 perc alatti 80%-os töltés sem teljesen igaz, az viszont igen, hogy 20 perc alatt is kaphatunk közel 100 kilométernyi hatótávot. Már csak sűrűbb töltőhálózat kellene. Jelenleg ugyanis még mindig gyér az országos gyorstöltő-lefedettség. Budapesten, Budaörsön, Mogyoródon és Siófokon magunk is próbáltuk már a gyorstöltőket, de állítólag van Szolnokon, a Nissan térképe szerint Miskolcon is. Egy biztos: ha a Balatonra kényelmesen le lehet jutni a Leaffel, Szombathely már macerásabb, főként, ha még aznap vissza is szeretnénk jutni Budapestre.

Fogyasztása http://www.spritmonitor.de szerint 16,5 kw átlagban. Durván 40 ft/kwh számolva 660 ft / 100 km. Nem rossz. 🙂

Benzines 7 l / 100 km  = 2275 ft.

Diesel  6l/100 km = 2100 ft.

Elektromos 16,5 kwh = 660 ft.

200000 km-t  véve benzin költség: 4550000 ft

200000 km-t  véve gázolaj költség: 4200000 ft.

200000 km-t  véve áram költség: 1320000 ft.

Kb.: 3 millió fttal különbség. Akkor még nem is beszéltünk a szerviz árairól mert 200000 km alatt 10 olajcsere meg egy vezérlés csere azért még szükséges a nem elektromos autóknál. Ez mondjuk 500000.- ft vegyük akkor 3500000.- ft tartunk.

autonavigator.hu 2016.05.05 cikk részlet

Elektromos autó
Elektromos autó